„Perlas“ terminale dirbanti Alma: „Išsamus situacijos paaiškinimas apie elektros tiekėjo pasirinkimą yra tai, ko šiuo metu labiausiai reikia“

Dalintis

Lietuvoje tęsiantis elektros rinkos liberalizavimui, antrajame nepriklausomo elektros tiekėjo pasirinkimo etape tiekėją jau pasirinko apie 200 tūkst. gyventojų. Visgi pasirinkimo neatlikusiems vartotojams vis dar kyla nemažai klausimų, susijusių su pokyčiais rinkoje. „Iki šiol pasitaiko žmonių, kurie apie naujoves elektros rinkoje nėra nieko girdėję“ , – sako viename Alytaus „Perlas“ terminalų dirbanti ir elektros vartotojus aptarnaujanti Alma Gerlinskienė.

 

Pokyčius sutiko kaip iššūkį

Kaip pasakoja A. Gerlinskienė, „Perlas Energija“ prisijungus prie nepriklausomų tiekėjų rato, „Perlas“ terminaluose atsirado nauja paslauga – elektros tiekimo sutarčių su klientais pasirašymas. Tačiau tam, kad klientas pasirinktų nepriklausomą tiekėją, pasak jos, neužtenka vien tik maloniai pasiūlyti, reikia ir papildomų žinių. „Man pačiai buvo labai įdomu sužinoti, kaip, kas ir kodėl vyksta, kokios yra „Perlas Energija“ sąlygos, privalumai. Negano to, siūlant tiekėją, apie tai žinoti, buvo tiesiog privalu, todėl dar iki specialiai organizuotų pardavėjų apmokymų, didelę dalį informacijos apie vykstančius pokyčius elektros rinkoje susirinkau pati“, – pasakoja moteris.

Jos teigimu, ne tik prasidėjus elektros rinkos liberalizavimui, bet ir šiuo metu klientų, užduodančių daugybę klausimų, tikrai netrūksta. Tačiau A. Gerlinskienei tai papildomų sunkumų nesukelia, atvirkščiai – moteris sako, kad šią naujovę ji priima kaip smagų iššūkį. „Jei man nepatiktų bendrauti su žmonėmis, tikrai nedirbčiau tokio darbo. Man visada yra malonu pasikalbėti su klientais, atsakyti į jų rūpimus klausimus, patarti, įsiklausyti į jų problemas bei pasiūlyti sprendimus. Manau, kad jei su žmonėmis pardavėjas bendrauja šiltai, tai ir jie atsako tuo pačiu“, – tikina moteris.

 

Visada pasirengusi padėti

Pašnekovės pasiteiravus, kas labiausiai neramina elektros vartotojus bei kokie dažniausi klausimai jiems kyla, A. Gerlinskienė sako, jog pasitaiko ne tik aktualių klausimų, bet ir nepagrįstų nuogąstavimų. „Dažniausiai žmonės klausia, kodėl reikia rinktis tiekėją, ar nepabrangs elektra, ar nebankrutuos pasirinktas tiekėjas, ar nepasikeis mokėjimo tvarka. Klientus, bent jau aš, visada nuraminu ir paaiškinu, kad kitose šalyse tokie pokyčiai jau yra įgyvendinti, tiekėjo pasirinkimas yra naudingas pačiam vartotojui, o atsiskaitymas už paslaugas, pasirinkus „Perlas Energija“, visiškai nesikeičia“, – pasakoja pardavėja.

Ir iš tiesų, elektros rinkos liberalizavimas yra įgyvendinamas pagal Europos Sąjungos teisės aktų reikalavimus, kuriais siekiama suderinti ir liberalizuoti ES energijos vidaus rinką, o Lietuva yra viena paskutiniųjų prie šio pokyčio pereinančių šalių Europoje. Toks žingsnis rinkai suteikia daugiau skaidrumo, padeda sukurti į vartotojus atsižvelgiančią konkurencingesnę ir lankstesnę sistemą, kurioje tiekimo kainos yra grindžiamos rinkos principais. Negana to, jaudintis dėl elektros rinkos tiekėjų nepatikimumo gyventojams taip pat nereikėtų, nes visi tiekėjai yra licencijuoti Valstybinės energetikos reguliavimo tarnybos, o jei pasirinktas tiekėjas ir nutrauktų savo veiklą, jo klientai be elektros energijos tikrai neliktų – jiems tiesiog reikėtų iš naujo pasirinkti kitą tiekėją.

 

Kiekvienam patogus apmokėjimas

Tuo tarpu kalbant apie atsiskaitymą už elektrą, kiekvienas tiekėjas yra parengęs bent po kelis skirtingus apmokėjimo būdus. Perlas Energija“ sąskaitas apmokėti galima daugiau nei 1500 „Perlas“ terminalų visoje Lietuvoje, taip pat „Lietuvos pašto“ ir „PayPost“ skyriuose bei „Lietuvos spauda“ prekybos vietose. Besinaudojantiems internetu už elektrą galima patogiai atsiskaityti savitarnoje ar pavedimu. „Būtent atsiskaitymas už elektrą „Perlas“ terminale yra labai aktualus vyresnio amžiaus žmonėms, kurie nesinaudoja internetu. Tačiau ne tik senjorai, bet ir jaunesni žmonės dėl įvairių priežasčių renkasi sąskaitas apmokėti terminale. Manau, kad tai parodo, jog toks atsiskaitymo būdas vis dar yra aktualus ir reikalingas“, – sako A. Gerlinskienė. Tuo metu naujų sutarčių pasirašymas, pasak jos, taip pat vyksta gana aktyviai.

Valstybinės energetikos reguliavimo tarnybos duomenimis, „Perlas Energija“ jau yra pasirinkę beveik 85 tūkst. individualių namų ūkių. „Jokia ne paslaptis, kad „Perlas“ terminaluose kaip nepriklausomą elektros tiekėją siūlome „Perlas Energija“. Tačiau man kur kas svarbiau yra ne parduoti paslaugą, o išsamiai žmogui paaiškinti jo pasirinkimo galimybes, kodėl verta rinktis šį tiekėją, kokia iš to nauda. Manau, kad ir patiems žmonės yra kur kas smagiau, kai jiems nėra tiesiogiai brukama kažkokia prekė ar paslauga, o leidžiama patiems priimti sprendimą“, – teigia pašnekovė.

Turite klausimų?