Dažniausiai užduodami klausimai

„Perlas Energija“ stabdo veiklą

Elektrą Jums tieksime iki rugpjūčio 31 d.

Rugpjūčio 31 d. turėsite deklaruoti skaitiklių duomenis ir sumokėti už suvartotą elektrą Jums įprastu būdu – internetu ar terminale.

  1. Jei priklausote pirmajam arba antrajam liberalizacijos etapui, nedelsiant, vėliausiai iki rugpjūčio 28 d., pasirinkite naują nepriklausomą tiekėją. Nutraukti sutarties su „Perlas Energija“ nereikia, ji nutrūks automatiškai, kai pasirašysite sutartį su nauju tiekėju. Jei to nepadarysite, pateksite į garantinį tiekimą iki kol tiekėją pasirinksite.  Garantiniame tiekime taikomas 25 proc. antkainis biržos kainai ir kaina yra kintanti.
  2. Jei priklausote trečiajam liberalizacijos etapui, galite rinktis nepriklausomą tiekėją dabar, iki rugpjūčio 28 d., arba nedaryti nieko ir tuomet jums elektra bus tiekiama visuomeninio tiekimo.

Ne, elektra jums nebus atjungta jokiu atveju.

Elektrą Jums tieksime iki rugpjūčio 31 d.

Jei iki rugpjūčio 28 d. nepasirašysite sutarties su nauju tiekėju ir priklausote pirmam arba antram liberalizacijos etapui, elektra jums bus pradėta tiekti garantinio tiekimo. Jei priklausote trečiajam etapui ir nepasirašysite sutarties su nauju tiekėju arba su visuomeniniu, nuo rugsėjo antros dienos elektra jums bus tiekiama visuomeninio tiekėjo.

Nepriklausomų tiekėjų kainas galite pasitikrinti oficialioje Valstybinės energetikos reguliavimo tarnybos (VERT) skaičiuoklėje internete.

Visas kompensacijos sąlygas galite rasti čia: https://perlasenergija.lt/perlas-energija-kompensavimas/

Visas kompensacijos sąlygas galite rasti čia: https://perlasenergija.lt/perlas-energija-kompensavimas/

Visas kompensacijos sąlygas galite rasti čia: https://perlasenergija.lt/perlas-energija-kompensavimas/ 

Visą informaciją apie nepriklausomus elektros energijos tiekėjus ir sutarčių pasirašymo būdus galite rasti interneto svetainėje https://www.pasirinkitetiekeja.lt/

Sutarties nutraukinėti jums nereikia, ji nutrūks savaime, kai:

  1. pasirašysite sutartį su kitu tiekėju arba, jei esate trečiajame liberalizacijos etape, su visuomeniniu tiekėju
  2. jei priklausote liberalizacijos pirmam arba antram etapui, iki rugpjūčio 28 d. nepasirašysite sutarties su kitu nepriklausomu tiekėju, sutartis jums automatiškai nutrūks nuo rugsėjo 2 d., elektrą jums pradės tiekti garantinis tiekimas
  3. jei priklausote liberalizacijos trečiam etapui, ir iki rugpjūčio 28 d. nepasirašysite sutarties su kitu nepriklausomu tiekėju arba visuomeniniu tiekėju, sutartus jums nutrūks automatiškai  ir elektrą jums pradės tiekti visuomeninis tiekėjas

Nieko tokio, jei deklaruoti skaitiklio rodmenų nespėjote, tai galėsite padaryti savo naujam elektros tiekėjui, jam bus perduoti paskutiniai jūsų skaitiklio parodymai.

Kainų kompensavimo tvarka

  • Sutartyje su „Perlas Energija“ nurodytas kainos galiojimas iki š. m. gruodžio 31 d. arba tie, kurių sutarčių įsigaliojimo pradžia buvo nukelta į 2022 m. liepos 1 d. Šie klientai gali kreiptis dėl kompensacijos už rugsėjo-gruodžio mėn. faktines elektros išlaidas.
  • Sutartyje su bendrove kainos galiojimas yra pasibaigęs arba buvo pasirinktas biržos planas: tokie klientai gali kreiptis dėl kompensacijos už rugsėjo mėn.
  • Pasirinko kitą nepriklausomą tiekėją, grįžo į visuomeninį tiekimą ar buvo perkeltas į garantinį tiekimą  ne anksčiau nei rugpjūčio 5 d.

Sulaukus pirmosios sąskaitos iš naujo tiekėjo/visuomeninio tiekėjo/garantinio tiekimo,  nuo spalio 10 d. galite pateikti ją „Perlas“ terminale arba įkelti internetinėje savitarnoje, tuomet bus suskaičiuotas ir išmokėtas susidaręs kainos skirtumas pagal galiojančias kompensavimo taisykles. Svarbu, kad išmokos bus mokamos tik tam pačiam savininkui, kuris buvo sudaręs sutartį su „Perlas Energija“.

 

Turint iki gruodžio 31 d. galiojančią kainą, kompensacijos bus mokamos už rugsėjo-gruodžio mėn. sunaudotą elektrą, jei kaina nebegalioja arba turėjote su birža susietos kainos planą, kompensacijos bus išmokamos už rugsėjo mėnesį.

Tai galite padaryti „Perlas Energija“ interneto svetainės pagrindiniame puslapyje www.perlasenergija.lt

Nuo š. m. spalio 10 d., kai gausite pirmąsias elektros sąskaitas už rugsėjį, jas turėsite pateikti „Perlas“ terminale arba įkelti internetinėje savitarnoje, tuomet bus suskaičiuotas ir išmokėtas susidaręs kainos skirtumas pagal galiojančias kompensavimo taisykles.

Svarbu, kad sąskaitas nuo spalio 10 d. galima kelti kiekvieną mėnesį arba visas įkelti vėliausiai 2023 m. sausio 20 d.

Tokiems klientams bus skiriama papildoma kompensacija po 2023 m. sausio 20 d. Apie tai, kaip tokia kompensacija bus apskaičiuota ir išmokėta, klientus, kuriems ši informacija aktuali, bendrovė informuos individualiai.

Jeigu UAB „Perlas Energija“ Klientas vietoje turėto fiksuotos kainos plano sudarydamas sutartį su kitu nepriklausomu elektros energijos tiekėju pasirenka biržos planą, tai kompensacija yra apskaičiuojama pagal UAB „Perlas Energija“ Kliento turėto fiksuoto plano 1 kWh kainos ir panašaus plano 1 kWh kainos skirtumą, bet ne daugiau kaip didžiausia kompensuotina 1 kWh kaina.

Iki 2023 m.  sausio 20 d.

Kompensacijas gaus tik tie klientai, kurie kreipsis ir pateiks naujojo tiekėjo sąskaitas, jei kreiptasi iki sausio 20 d. nebus, kompensacijų bendrovė neišmokės.

 

Taip. Buitiniams vartotojams dengsime fiksuotos kainos skirtumą tarp tos, kuri buvo taikyta pas mus, ir naujo tiekėjo kainos, bet ne daugiau nei 0,0631 Eur/kWh. Tokią kompensaciją gaus visi, kurių kaina būtų galiojusi iki šių metų gruodžio 31 d.

Tiems, kurių kainos galiojimas pasibaigęs, ir tiems, kurie buvo pasirinkę su biržos kaina susietus planus, bendrovė kompensuos kainos skirtumą už vieną mėnesį – rugsėjį, bet taip pat ne daugiau nei 0,0631 Eur/kWh.

 

Taip, mūsų klientai gali gauti ir mūsų, ir valstybės kompensaciją. Valstybės kompensacija taikoma automatiškai, tad ji atskaičiuojama pirmiausiai. Norėdami gauti mūsų kompensaciją klientai turės pateikti faktines sąskaitas, kurias gaus iš naujo tiekėjo, o jose valstybės kompensacija jau bus pritaikyta. Tad mūsų kompensacija bus taikoma kainai po valstybės kompensacijos.

Taip, kompensaciją gaus klientai pasirinkę kitą nepriklausomą tiekėją, grįžę į visuomeninį tiekimą ir perkelti į garantinį tiekimą  ne anksčiau nei rugpjūčio 5 d.

Kompensacijos bus pradedamos teikti klientams gavus pirmąsias sąskaitas iš naujų tiekėjų (t.y. ne anksčiau nei spalio 10 d.).  Klientai norintys gauti kompensaciją turės pateikti kito tiekėjo sąskaitą. Tai bus galima padaryti kiekvieną mėnesį arba pateikti visas sąskaitas gautas už rugsėjo-gruodžio mėnesiais suvartotą elektrą vienu metu. Sąskaitas bus galima pateikti iki 2023 01 20.

Buitiniams vartotojams dengsime fiksuotos kainos skirtumą tarp tos, kuri buvo taikyta pas mus, ir naujo tiekėjo kainos, bet ne daugiau nei 0,0631 Eur/kWh. Tokią kompensaciją iki metų pabaigos gaus visi, kurių kaina būtų galiojusi iki šių metų gruodžio 31 d.

Tiems, kurių kainos galiojimas pasibaigęs, ir tiems, kurie buvo pasirinkę su biržos kaina susietus planus, bendrovė kompensuos kainos skirtumą už vieną mėnesį – rugsėjį, bet taip pat ne daugiau nei 0,0631 Eur/kWh.

Jei UAB „Perlas Energija“ Klientas turėjo 1 laiko zonos tarifą, o pas kitą tiekėją turi 2 laiko zonų tarifą, apskaičiuojant kompensaciją yra sudedamos pagal dviejų laiko zonų tarifus sumokėtos sumos, iš jos atimant sumą, kuri būtų sumokėta pagal UAB „Perlas Energija“ vienos laiko zonos tarifą. Jeigu atvirkščiai, t.y. UAB „Perlas Energija“ Klientas turėjo 2 laiko zonų tarifą, o pas kitą tiekėją turi 1 laikos zonos tarifą, tuomet apskaičiuojant kompensaciją yra laikoma, pagal vienos laiko zonos tarifą suvartotas kWh kiekis yra padalinamas santykiu 50/50 ir kiekviena dalis atskirai padauginama iš UAB „Perlas Energija“ taikytų dviejų laiko zonų tarifų („dieninio“ ir „naktinio“). Iš gautos sumos yra atimama kitam tiekėjui sumokėta kaina.

Skaitiklių rodmenų deklaravimas ir mokėjimas

Sumokėti už elektrą galėsite sau įprastais būdais:

Prekybos vietose:

  • „Perlas“ terminaluose
  • „Maxima“ parduotuvių kasose
  • „Lietuvos pašto“ ir „PayPost“ skyriuose
  • „Lietuvos spauda“ ir „Narvesen“ prekybos vietose

Internetu:

  • Mūsų savitarnoje: savitarna.perlasenergija.lt
  • „Perlas Go“ mobiliąja programėle
  • vienasaskaita.lt
  • „Swedbank“ mokėjimų ir įmokų krepšelyje
  • Banko pavedimu, taip pat galite užsisakyti e-sąskaitą

Rekvizitai mokėjimui bankiniu pavedimu:

Gavėjas: UAB „Perlas Energija“
Sąskaitos numeris: LT473020020000002380

Atlikdami pavedimą, būtinai mokėjimo paskirtyje nurodykite mokėtojo kodą ir, jei žinote, apmokamos sąskaitos už elektrą numerį. Mokėjimas už suvartotą elektrą įskaitomas ta data, kai pinigai gaunami į UAB „Perlas Energija“ sąskaita. 

Jeigu iki nurodyto termino pabaigos neapmokate sąskaitos, tiekėjas už kiekvieną uždelstą mokėti kalendorinę dieną, turi teisę skaičiuoti 0,02 procento dydžio delspinigius. Delspinigiai skaičiuojami nuo laiku nesumokėtos sumos.

Jeigu neturite automatizuotos apskaitos ir iki kiekvieno mėnesio paskutinės dienos nedeklaruojate savo elektros suvartojimo rodmenų tiekėjui, tokiu atveju ESO turi teisę skaičiuoti Jūsų vidutinį suvartojimą, pagal kurį išrašomas mokėjimo dokumentas su vidutiniu suvartojamu elektros kiekiu.

Jeigu iki sutartyje nurodyto termino negavote mokėjimo dokumento, iki 20-tos einamojo mėnesio dienos apie tai informuokite mus telefonu (8 5) 21 25555, el. paštu [email protected] arba savitarnoje.

Skaitiklio rodmenis privalote deklaruoti iki einamojo mėnesio paskutinės dienos.

Jei norite tik deklaruoti rodmenis, tačiau mokėsite vėliau, tai padaryti galite:

  • mūsų savitarnoje savitarna.perlasenergija.lt,
  • paskambinę į mūsų klientų aptarnavimo centrą telefonu 852125555,

Jei norite deklaruoti skaitiklių rodmenis ir tuo pačiu sumokėti už elektrą, tai padaryti galite :

  • mūsų savitarnoje savitarna.perlasenergija.lt,
  • „Perlas“ terminaluose,
  • „Swedbank“ įmokų ir mokėjimų krepšeliu,
  • mobiliąja programėle „Perlas Go“,
  • „Lietuvos pašto“ skyriuose,
  • www.vienasaskaita.lt.
Turite klausimų?